Ofte stillede spørgsmål

Langt de fleste generelle spørgsmål, kan du finde svar på herunder.

Kan man handle som privatkunde hos BygMax A/S?
Ja, alle kan handle hos os 

 

Kan man handle som erhvervskunde?
Ja, vi har mange erhvervskunder. Påfør venligst dit CVR-nr. under kundeoplysninger således, at du får en korrekt faktura.
Vi tilbyder desværre ikke, at du kan købe på konto med mindre vi har en bankgaranti fra din bank.

 

Kan man handle som offentlig institution?
Ja, påfør blot EAN-nr. når du vælger betalingsmetode, og vi sender en elektronisk faktura.

 

Jeg kan ikke finde det jeg mangler?
Vi arbejder konstant med at tilføje nye varer til vores webshop, derfor vil der selvfølgelig altid være varer som endnu ikke er lagt på. Spørg endelig, det er meget sjældent vi ikke kan levere det vores kunder efterspørger.

Jeg vil bestille de samme vare som jeg tidligere har modtaget, og de skal passe med tidligere leveret....
Giv os lige et kald i forbindelse med du afgiver din ordre, om at det skal passe med den pågældende leverances ordrenr.
Vi kan skifte leverandør af samme vare, og der kan derfor forekomme nuance forskelle.

 

Tilkøb af emballering...
Ønsker du dine varer emballeret, kan du tilkøbe emballering. Varer der er emballeret skal naturligvis stadigvæk hurtigst mulig under tag/indenfor efter modtagelsen da emballeringen kun dækker sider og top.

 

Der kommer paller på ordren...
Der er enkelte varer der leveres på paller, for at lette håndteringen ved på- og aflæsning af dine varer.
Pallerne faktureres som engangspaller og tages ikke retur.

 

Der er kommet flere paller på fakturaen end det der er leveret...
Du skal selvfølgelig ikke betale for flere paller end det du har fået leveret. Send os en mail via kontaktformularen og oplys venligst ordrenr. og vi vil kreditere de for mange fakturede paller. Beløbet vil blive overført direkte til din kort konto. Har du betalt med kontooverførsel venligst send os dit kontonr.

 

Kan jeg afhente mine varer?
Da vi ikke har noget varelager, kan varer ikke afhentes på vores adresse. Vi kan dog altid anvise en leverandør nær dig, hvor du kan afhente varerne. Der kan kun afhentes allerede bestilte og betalte varer og du skal medbringe rekv.nr. som du får tilsendt pr. mail/sms, når vi har registreret din betaling.

 

Hvor hurtig ekspederes min bestilling?
Din bestilling ekspederes øjeblikkelig, når betalingen er kørt igennem. Derfor kan din bestilling ikke annullleres. Du kan derimod gøre brug af fortrydelsesretten. Se mere herom under vores Handelsbetingelser.

 

Kan jeg blive ringet op før levering?
Vi kan ikke garantere, at du bliver kontaktet pr. telefon før levering, selvom det evt. er påført ordren.

 

Jeg modtager ikke en bekræftelse af mit køb lige efter jeg har afsluttet købet....
Mailen kan ligge i din spammappe. Specielt gmail og hotmail er følsomme. Husk at indikere mailen, at det ikke er spam mail, så det ikke gentager sig.

 

Hvornår bliver mine varer leveret?
Ud for hvert produkt i webshoppen kan du se den forventede leveringstid. Der kan dog forekomme længere leveringstid, såfremt varen midlertidigt ikke er på lager. Såfremt dette er tilfældet bliver du kontaktet af os snarest muligt.
Indenfor en hverdag vil du modtage en mail vedhæftet en ordrebekræftelse, hvoraf det fremgår, hvornår de enkelte varer leveres.
Vi kan desværre ikke oplyse dig, hvornår på dagen dine varer leveres. 

 

Ekspres levering?
Betalte online ordrer der er bestilt inden kl. 12.00 kan leveres næste dag såfremt det er lagervarer. Ved ordrer afgivet senere end dette tidspunkt, ring og hør om mulighed for levering næste dag.
Hos os koster det ikke ekstra at få leveret fra dag til dag.

 

Mine varer er ikke kommet, hvad gør jeg?
Skulle dine varer mod forventning ikke komme som forventet, skal du kontakte os og vi vil hurtigst muligt undersøge sagen og give dig svar tilbage.
Er det en postpakke, kig lige i din postkasse inden du kontakter os, for at være sikker på, at postbudet ikke har lagt en besked med afhentning af din pakke. 

 

Får jeg kompensation hvis leveringstiden ikke overholdes?
Nej, det kan vi desværre ikke tilbyde. BygMax A/S kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser og evt. omkostninger grundet forsinkelser, heller ikke i tilfælde af fejlleverede varer eller defekte varer. Vi anbefaler, at du bestiller dine varer i god tid inden din håndværker kommer.

 

Skal jeg være hjemme når mine varer leveres?
Som standard anbefaler vi, at du er tilstede ved leveringen, så du kan få sat varerne der, hvor du ønsker, samt kontrollere varerne for fragtskade.
Er du ikke tilstede vil vognmanden sætte din varer der, hvor han skønner bedst, og ansvaret overdrages hermed til dig.


Levering af byggematerialer sker ved vognside..

Byggematerialer leveres ved vognside, da fortove og private indkørsler ikke er beregnet til vægten af tunge lastbiler. 
Såfremt byggematerialerne skal kranes til et specielt angivet sted, kontakt os venligst på forhånd. 

 

Hvilke betalingsformer er muligt?
Det er muligt at betale med gængse betalingskort, MobilePay, kontooverførsel, via ViaBill og virksomheder med EAN kan betale med e-fakturering. Du kan læse yderligere om betalingskort og gebyrer her
Ved kreditering vil beløbet blive ført retur til din kort konto. Ved MasterCard går der lidt længere tid inden beløbet ses på din konto. Læs e-mærkets "Reservation på Mastercard" her

 

Hvornår bliver pengene hævet på min konto?
Pengene bliver først hævet på din konto den dag leveringen sker.  
Ved specialfremstillede varer hæves betalingen den dag varerne sættes i produktion.

 

Får jeg en faktura på mit køb?
Som afslutning på dit køb vil du modtage en faktura pr. mail. Denne vil du modtage på leveringsdagen.